
|
 |
Geplaatst op:14-01-2009 Bijgewerkt op:14-01-2009 16:52 De Sluis Groep start met Campagne Normen en WaardenBron: Carolien Verbraak, Sluis Groep
“Zó houden wij het leuk”
Begin januari 2009 start De Sluis groep een Campagne onder het motto “Zó houden wij het leuk”. Met behulp van boekjes, posters en kaarten wordt er gedurende een klein jaar aandacht gevraagd voor 9 verschillende thema’s die betrekking hebben op vormen van Ongewenst Gedrag. Er wordt gestart met het centrale thema respect. De andere thema’s gaan over begrip voor elkaar, pesten, agressie, veilig werken zonder alcohol en drugs, diefstal, discriminatie, seksuele intimidatie en tot slot schoon en verzorgd zijn.
De Sluis Groep vindt het belangrijk dat alle medewerkers zich bewust zijn of worden van wat er bedoeld wordt met ongewenst gedrag. Het is vooral belangrijk dat men begrijpt wat de invloed is van ongewenst gedrag voor een ander en de sfeer op de afdeling.
Vaak sluipen er allerlei gewoonten in gedrag, kleding, of taalgebruik die er voor kunnen zorgen dat collega’s dit als vervelend of kwetsend ervaren. Wanneer iedereen zich daar meer bewust van is, zal dit er toe leiden dat er voor iedereen een veilige en prettige werksfeer is.
De vormgeving van de boekjes, de posters en de kaarten die voor deze campagne gekozen zijn, nodigen er echt toe uit om over alle onderwerpen in gesprek te komen. Dát is de bedoeling van de campagne: gedrag bespreekbaar maken.
Omdat een groot deel van de medewerkers geplaatst is bij andere bedrijven zullen ook deze bedrijven betrokken worden bij onze campagne met als doel, dat iedere medewerker in een prettige werkomgeving kan werken.
Het beleid van De Sluis Groep is er op gericht dat steeds meer medewerkers een werkplek vinden buiten de muren van De Sluis Groep. Dit is al voor meer dan 200 medewerkers gelukt. De campagne zal er naar verwachting toe bijdragen dat dit voor meer medewerkers gerealiseerd kan worden.
|
Meer berichten in deze categorie:
Beste buitenzwembaden van Utrecht (15-08-2025)
Centric maakt geen doorstart failliet Groupcard (15-08-2025)
Busreis met de Zonnebloem naar het Oude ambachten en Speelgoedmuseum (11-08-2025)
Aanvoer extra zoet water via KWA niet langer nodig (04-08-2025)
Groene Hart Pas blijft gewoon geldig (01-08-2025)
Persbericht kaasbel Woerden 100 jaar (30-07-2025)
A27 deze zomer deels dicht (25-07-2025)
Grote politie-inzet bij auto met gevaarlijke stoffen (25-07-2025)
Aanhoudingen en doorzoekingen in drugsonderzoek IJsselstein (22-07-2025)
Raad van State buigt zich op 28 juli over bandenbedrijven die tijgermuggen importeren (21-07-2025)
Dienst Toeslagen wijst 200.000 huishoudens op hun mogelijke recht op zorgtoeslag voor 2024 (18-07-2025)
Droogteoproep: gras niet sproeien met grondwater (15-07-2025)
Expo 650 jaar Oude Stadhuis (15-07-2025)
Aanbod huurwoningen in Nederland daalt met ruim 38% (11-07-2025)
Huizenprijzen provincie Utrecht stijgen met 7,4 procent (11-07-2025)
Zoet water naar West Nederland om verzilting te voorkomen (04-07-2025)
Prijsverschil aan de pomp: in Utrecht tot 21 euro verschil voor een volle tank (04-07-2025)
Alertheid agenten leidt tot snelle aanhoudingen (27-06-2025)
Juni Chipmaand zaterdag 28 juni a.s. in Montfoort (20-06-2025)
Informatieavond waterpeilen omgeving Montfoort (19-06-2025)
In de eerste vier maanden van dit jaar minder inbraken in Utrecht (18-06-2025)
Start bouw nieuw hospice Mantelmeeuw nu echt in zicht (17-06-2025)
Hier staan de productiefste flitspalen van Utrecht (17-06-2025)
Belasting van mantelzorgers neemt toe in regio Utrecht (17-06-2025)
Vertraging stroomnet raakt provincie Utrecht hard (12-06-2025)
|
 |

|
|