Er zijn mensen die afgelopen zaterdag bezoek kregen van een postbode. Deze kwam een pakketje brengen van Welzorg (een bestaande organisatie). Hiervoor waren portokosten verschuldigd.
Op het pakketje stond het verzoek deze 1,60 niet contant te betalen, maar te pinnen i.v.m veiligheid. Deze postbode had een 'mobiel pinapparaat' bij zich. Deze mensen overhandigden het pasje en toetsten de pincode in.
De postbode liet de pinpas 'per ongeluk' uit zijn handen vallen, bukte zich en gaf het pasje terug. Na tien minuten voelde deze mensen toch nattigheid. Raadpleegden de Rabofoon / Postbank en hun rekening bleek te zijn leeggehaald. Direct in de portemonnee gekeken zag de gedupeerde dat men niet het eigen pasje hadden terug gekregen, maar die van waarschijnlijk een eerder slachtoffer(reeds geblokkeerd)
Het volgend slachtoffer zal ongetwijfeld opgezadeld worden met het pasje van een van deze mensen. Laat dit niet gebeuren en waarschuw je ouders en familie / vrienden / kennissen voor deze nieuwe truc.