StartpaginaProgrammeringRSMRadiobingoRegionieuwsAgenda
Menu
Startpagina
Programmering
RSM
Radiobingo
Regionieuws
  Nieuws
  Sport
  Gemeente
  Reportage
  Info
Agenda

Reclame

Download de Radio Stad Montfoort app
Ontdek het op Google Play
Ontdek het in de Apple App Store

Adverteren op de website van RSM

Zoeken



Geplaatst op:15-09-2015
Bijgewerkt op:15-09-2015 21:21

Promotie van het Groene Hart via nieuwe natuurfilm

Bron: Kitty Kusters
  

Op 24 september 2015 gaat de film ‘Holland, natuur in de delta’ in première.

Na het grote succes van de vorige natuurfilm ‘De Nieuwe Wildernis’ hebben de makers een tweede deel van de trilogie Holland Natuur in de Delta opgenomen.
Grote delen van de film zijn opgenomen in Groene Hart gemeenten, dit maakt het Groene Hart een belangrijke partner van Holland Natuur in de Delta.

Het verhaal van de film
De film Holland zal fascineren door de hoogste kwaliteit natuurfotografie en gebruik maken van de modernste technieken. Het verhaal van de natuurfilm wordt verteld vanuit een cultuur-historische context en gezien vanuit het perspectief van hoofdpersonages als de zeearend, bever, haas, pimpernelblauwtje en stekelbaars. . Holland, natuur in de delta is een ode aan onze rivieren en kustgebied en de rijke natuur die zij onze delta brengen, in alle kracht, raadselen en schoonheid. Het is een film die ons als nooit tevoren de dynamiek en de veerkracht van het land waarin wij leven  toont. 

Het Groene Hart als ‘natuurlijk’ partner van de film
Als partner van de film Holland, natuur in de delta zetten de Groene Hart gemeenten samen met de Stichting Merk en Marketing Groene Hart (www.groenehart.nl)  in op de promotie van het Groene Hart door middel van deze bijzondere natuurfilm. Dit doen zij  door de inzet van ondernemers en organisaties die willen aanhaken een platform te bieden, website en social media kanalen, de inzet van on- en offline marketingcampagnes en verspreiding van foldermateriaal. Tevens nemen wij het initiatief om de lokale/regionale omroepen te benaderen voor een mogelijke thema-uitzending rond de première van de film. Hiermee willen we het merk en de identiteit van Het Groene Hart van Holland verstevigen.

Partnerschap
De film is net als De Nieuwe Wildernis breed aangepakt (als nationaal gebaar). Uniek is het partnerschap met de grote natuurorganisaties Natuurmonumenten, IVN, De12Landschappen, Staatsbosbeheer en het Wereld Natuur Fonds zijn mede-afzender van de film Holland, natuur in de delta.

Wethouder Kees van Velzen (Alphen aan den Rijn) stelt dat het Groene Hart ook een belangrijke partner van Holland Natuur in de Delta is, omdat grote delen van de film in het Groene Hart zijn opgenomen. ‘Het thema van de film sluit inhoudelijk aan op tal van lopende en toekomstige projecten die zich richten op natuurontwikkeling en op de recreatieve mogelijkheden van het Groene Hart, zoals de grote mogelijkheden voor waterrecreatie. Daarnaast wordt er door de producent EMS films in samenwerking met de partners een online platform ontwikkeld dat ruimte geeft voor natuurconcepten. Dit sluit goed aan bij onze branding van het gebied, waarbij het Groene Hart een sterkere territoriale inkleuring krijgt. Een voorbeeld hiervan is de plaatsing van 200 speciale komborden in in het Groene Hart. Deze borden op de grens van de bebouwde kom krijgen een groen onderbord met ‘Het Groene Hart van Holland’. Met de borden willen wij het imago van het Groene Hart versterken.’ 

  






Kijken en luisteren
          Live:        Gemist:
         RSM WebApp         RSM Uitzending gemist

        Foto's:
          RSM Fotoboek

Meer media mogelijkheden
Nieuws of tip opsturen

Reclame

Profipack

Ook hier adverteren? Klik hier!

Nu op RSM
Nonstop muziek


Regionieuws

Login

 
 Print
© Radio Stad Montfoort, Montfoort (Nederland), 2025