Geplaatst op:14-05-2010 Bijgewerkt op:14-05-2010 12:19 Tevredenheidsmeting Wmo; negen van de tien cliënten tevreden. Zorgen over dienstverlening regiotaxi.Bron: Gemeente MontfoortZo’n 85 tot 90 procent van de Wmo-cliënten in gemeente Montfoort is tevreden over de voorzieningen uit de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo).
Dat geldt zowel voor de kwaliteit van de voorziening, als voor de wijze waarop de aanvraag door de gemeente is afgehandeld. Dit blijkt uit een telefonische enquête die onderzoeksbureau Companen eind april verrichte onder Wmo-cliënten.
Evenals in voorgaande jaren bleken cliënten over het algemeen behoorlijk tevreden over de aspecten die betrekking hebben op het procesverloop van aanvragen en afhandelen van het verzoek om een voorziening. Het gaat om informatie die de gemeente verstrekt, bejegening door gemeentelijke medewerkers, wachttijd voor een toekenning of afwijzing van de aanvraag en wachttijd voor de daadwerkelijke levering van een voorziening.
Ook zijn cliënten over het algemeen behoorlijk tevreden over de kwaliteit van de Hulp bij het huishouden. Dat betreft zowel het contact met de hulp als de kwaliteit van het schoonmaken (ca. 95 procent tevreden). Een kleine 20 procent van de cliënten vindt dat er vaak gewisseld wordt van hulp, en ervaart dat als onplezierig. Deze scores wijken niet significant af van die in de meting in 2009 en 2008.
Ook de kwaliteit van de woonvoorziening, de rolstoel en de scootmobiel scoort goed, resp. 95 procent en 87 procent tevredenheid. Waar klachten zijn, betreft het vooral mankementen aan de rolstoelen/scootmobielen en klachten over een te korte accuduur. Overigens is dit een lichte verbetering ten opzichte van vorig jaar en is de tevredenheid over rolstoelen en scootmobielen daarmee weer terug op het niveau van 2008. Over het algemeen zijn de verschillen met voorgaande jaren niet groot.
Uit het klanttevredenheidsonderzoek Wmo blijkt nog wel dat er zorgen bestaan over de kwaliteit van de dienstverlening van de regiotaxi.
|
Meer berichten in deze categorie:
Isolatieactie voor woningeigenaren met Winst uit je Woning (14-11-2025)
Omgevingsdienst Utrecht: één milieuorganisatie voor de hele provincie (12-11-2025)
Uitkomst evaluatie hondenlosloopgebied stadspark (07-11-2025)
Strooiseizoen gestart (07-11-2025)
Raadpleging door provincie Utrecht voor windenergie in Linschoten/Oudewater (07-11-2025)
OV-chipkaart opladen met de Groene Hart Pas (07-11-2025)
Raadsvergadering 17 november 2025 (06-11-2025)
Ondanks woningtekort loopt het nog niet storm bij huizenfabriek (04-11-2025)
Gemeente geinformeerd over faillissement Winst uit je woning (04-11-2025)
De bladkorven zijn weer terug (31-10-2025)
Voorlopige uitslag Tweede Kamer verkiezing in Montfoort (31-10-2025)
Volgende stap voor project Laan van Overvliet (28-10-2025)
Sluitende begroting voor gemeente Montfoort (28-10-2025)
Rijrichting Hoogstraat binnenstad Montfoort wijzigt (20-10-2025)
Tweede Kamerverkiezingen op woensdag 29 oktober (17-10-2025)
Raadscommissie vergaderingen (17-10-2025)
Gemeenteraad stemt in met vervolgstappen proces windenergie Cattenbroek (10-10-2025)
Inloopavond nieuw parkeerterrein Julianalaan (10-10-2025)
Gemeenteraad stemt in met regeling voorrang betaalbare koopwoningen (10-10-2025)
Tijdelijke verkeersmaatregelen Parklaan 11 oktober ivm veldrit (10-10-2025)
Burgemeester Van Hartskamp reikt jongerenlintje uit tijdens bijzondere bijeenkomst (07-10-2025)
Bouw Park Rapijnen start naar verwachting december (03-10-2025)
Bouw woningen De Bleek fase 1 in zicht (30-09-2025)
Stap vooruit met bioasfalt (26-09-2025)
Inloopmoment wethouders 1 oktober (26-09-2025)
|